آموزشی کاربردی

دلایل زرد شدن ریشه های فرش

دلایل زرد شدن ریشه های فرش

چرا گاهی پس از شستشوی فرش ماشینی یا دستبافت مقداری لکه زرد روی فرش دیده می شود ؟

چگونه زردی فرش را از بین ببریم ؟ برای از بین بردن زردی ریشه فرش چه باید کرد ؟از دلایل زرد شدن ریشه های فرش و ایجاد لکه های زرد یا کثیفی هایی که پس از شستشو روی فرش باقی مانده و در قسمت ریشه ها بیشتر دیده می شود به دلیل ماندن آب چرک و کثیف بعد از شستشوی فرش می باشد. عموما این اتفاق زمانی می افتد که قالیشویی در منزل و بدون وسایل کافی انجام شود.

در کارخانه قالیشویی پس از انجام مرحله شستشوی فرش ماشینی یا دستبافت، فرش ها داخل دیگ های بزرگ و مخصوص آبگیر (سانتریفوژهای پرقدرت) قرار می گیرد. به این صورت با چرخش بسیار سریع دیگ و استفاده از قانون گریز از مرکز، کلیه آب فرش از بافت های آن تخلیه شود.

کارهایی مثل آویزان کردن فرش، آبکشی آن با پارو و مواردی از این دست بخشی از آب را تخلیه می کند . پس از مدتی فرش کاملا خشک می شود اما مقدار از آب کثیف و یا زردآب در فرش باقی مانده و خشک می شود . این باعث زرد شدن فرش بعد از شستن می شود.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستن
۱ . اولین مورد استفاده از شوینده های نامناسب در شستشو فرش می باشد. در شستشو فرش های ظریف تر باید از شوینده هایی که خاصیت اسیدی کم تری دارند استفاده کرد. زیرا شوینده هایی که مناسب الیاف فرش نباشند باعث از بین رفتن بافت فرش و لکه و زردی بر روی فرش می شود.( هرگز از پودر ماشین مخصوصا پودر های ماشین آنزیم دار برای شستشو فرش استفاده نکنید)

۲٫ دومین مورد جارو کشیدن قبل از شستشو است .کسانی که فرش خود را قبل از شستشو جاروکشی نمی کنند باعث می شود گرد و غبار در بین فرش بماند و در هنگام شستشو فرش دچار تیرگی و زردی بشود.

۳٫ سومین دلیل زردی فرش آبکشی اشتباه فرش است. باید بعد از شستشو آب از داخل فرش کاملا خارج شده و بعد آن را پهن کنید. در غیر این صورت آب کثیف به همراه فرش خشک می شود که دلیل اصلی زردی فرش است. در مورد رفع این مشکل فرش را لول کرده و بر روی سطح شیب داری بگذارید تا کاملا آب آن خارج شود.

دلیل زرد شدن ریشه فرش بعد از شستشو
لکه ها و کثیفیهایی که بعد از شستشو روی فرش بودند به سمت ریشه سرازیر می شوند. به علت عدم استفاده از پاک کننده ای مناسب یا عدم آبگیری متناسب این آلودگیها سرازیر میشوند و در ریشه تثیب خواهند شد.

روش های از بین بردن زردی فرش بعد از شستن کلیک کنید

لینک اشتراکی این مطلب http://fi9.ir/fpi3ll

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا